Tukea erityisryhmille

Kuusamon seurakunnassa on haluttu ottaa erityisryhmät huomioon, jotta jokainen vammastaan/sairaudestaan huolimatta voisi täysipainoisesti osallistua seurakunnan toimintaan.

Näkö- ja kuulovammaiset

Näkö- ja kuulovammaisia kohdataan kotikäynneillä ja vastaanotolla.

Näkö- ja kuulovammaisten yhteyshenkilönä toimii Anne Vanttaja, p. 050-591 3441

Kehitysvammaiset

Kehitysvammaisten omaa toimintaa seurakunnassa ovat kerhot ja kirkkohetket.

Aikuisten kehitysvammaisten iltakerho kokoontuu kerran kuukaudessa seurakuntatalon nuorisotilassa, entinen pieni sali. Ajankohtaa voi seurata kirkollisista ilmoituksista Kuusamon seutu-lehdestä ja internetistä.

Lisätietoja saat Marjatta Karvolalta p. 050 591 3440

Mielenterveystyö

Mielenterveystyössä kohdataan mielenterveyskuntoutujia ja heidän omaisiaan.
Työtä tehdään kotikäynneillä ja toimistovastaanotoilla sekä vierailuilla asumispalveluyksiköissä ja toimintakeskuksissa. Yhteistyötä tehdään kaupungin ja muiden toimijoiden kanssa.

Oman henkisen jaksamisen ja mielenterveyden kysymyksissä voit luottamuksellisesti kääntyä diakoniatyöntekijöiden tai seurakunnan muiden työntekijöiden puoleen. Yksin ei tarvitse jäädä elämän huolien ja ahdistusten keskelle.

Mielenterveystyön yhteyshenkilönä toimii diakoniatyöntekijä Tarja Kuusisto  p.040 - 617 6364

Omaishoitajat

Omaishoitaja- jos haluat kuuntelijaa ja arjen asioiden yhteistä pohtimista voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijään. Omaishoitotilaanteessa on monia asioita, joita on hyvä jakaa toisen kanssa.

Diakoniatyöntekijä Anne Vanttaja puh. 050 591 3441.

Omaishoitajille järjestetään virkistyspäivä, virkistyspäivässä nautitaan hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta. Lisäksi järjestetään yhteinen joulujuhla Kuusamon kaupungin ja Koillismaan Omaiset ja läheiset ry:n kanssa.

Linkit:

Omaiset ja läheiset - liitto ryLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Koillismaan omaishoitajat ja läheiset ryLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuusamon kaupunki omaishoitoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tarkempia tietoja kaikista erityisryhmien tulevista tilaisuuksista saat seuraamalla Internet-sivujen tapahtumakalenteria ja Kuusamon seutu-lehden kirkollisia ilmoituksia.

kiviä asetettu päällekkäin