Lähetys- ja avustustyö

Tule mukaan lähetyspiireihin ja -kerhoihin, tule avuksi vapaaehtoisten reippaaseen joukkoon tai lahjoita myyjäisiin kakku taikka sukat.

Lähetyspiiri

Ohjelma koostuu tilannekatsauksista nimikkolähettien työhön, lauluhetkistä, vierailijoista, rukouksista ja keskusteluista.

Lähetyspiiri kokoontuu joka toinen maanantai  ( parillisen viikon maanantaina ) seurakuntatalolla tai jonkun kotona.

Neule/askartelukerho

Neule/askartelukerhossa tehdään käsitöitä lähetysmyyjäisiin, omaksi iloksi ja lahjoituksiin.

Neulekerho kokoontuu joka toinen maanantai ( parittoman viikon maanantaina ) seurakuntatalolla.

Lähetyslounaat

Lähetyslounaita järjestetään 2-4 kertaa vuodessa, joissa tarvitaan vapaaehtoista apua keittiötöissä, esimerkkilounaita:  isänpäivälounas, lähetyslounas sekä tarvittaessa lounaita vieraileville ryhmille.

Lähetystyö vapaaehtoisineen loihtii myös monien seurakunnan tilaisuuksien/tapahtumien tarjoiluja ja valmistaa myyntiin ns. sesonkiherkkuja esim. vappuna munkkeja ja laskiaisena hernerokkaa.

SLS Lähetysjuhlat Cumina kuoroesiintyy
SLS Lähetysjuhlat Cumina kuoro

Myyjäiset

Lähetysmyyjäisiä järjestetään useamman kerran vuodessa, joihin voi osallistua leipomalla tai käsitöin. Sinäkin voit tehdä myyjäisiin vaikka villasukkia, vanttuita tai varata myyntipöydän ja osallistua tällä tavalla mukaan lähetystyöhön.

Vierailut

Toimintaan kuuluvat mm. lähetysjuhla- seurakuntamatkat, lähettien kotimaanvierailut ja muut vierailut esim. naapuriseurakuntiin lähetys vierailut. Lähetyssihteeri tekee tarvittaessa vierailuja mm. kouluille ja päiväkoteihin. Hän on mukana rippikoulutyössä ja ym. toiminnassa.

lankoja ja puikkoja

Tasaus-kampanja

Tasauskeräys kerätään lipaskeräyksenä syys- ja kevätpäiväntasauksen tienoilla vapaaehtoisten voimin marketeilla. Keväällä ja syksyllä on järjestetään tasaustempauksia, esim. marketeilla, torilla ja markkinoilla.

Tasaus on Suomen Lähetysseuran kampanja, jolla tasoitetaan tietä yhteiskunnan heikoimmille. Kampanjan avulla hankituilla varoilla luodaan kestäviä onnen edellytyksiä niille, joilla ei muuten olisi toivoa paremmasta.

Kauneimmat joululaulut

Kauneimmat Joululaulut kuuluvat suomalaiseen jouluun. Jo 50 vuoden ajan tapahtuma on levittänyt joulumieltä ja tehnyt hyvää kehitysmaissa. Joka vuosi yli miljoona suomalaista osallistuu yhteislaulutilaisuuksiin ja laulaa hyvän asian puolesta.

Kauneimpien joululaulujen-kolehti kerätään Suomen lähetysseuran eri kohteisiin vuosittain.

Lähetyssihteeri-vapaaehtoistyön koordinaattori
Kirkkotie 1 B