Osallistu

Kaipaatko uudenlaista sisältöä elämääsi? Olisiko sinulla aikaa? Onko sinulla auttavat kädet, kulkevat jalat ja lämmin sydän? Tai joku näistä kolmesta? Seurakunnan vapaaehtoisena olet mukana tekemässä hyvää ja saat itsellesikin hyvän mielen.

Kuusamon seurakunnassa toimii jo suuri joukko vapaaehtoistyöntekijöitä erilaisissa tehtävissä. Tule rohkeasti mukaan toimintaan, jonka koet omaksesi. Nyt tarvitaan: yhteisvastuukerääjiä, kahvinkaatajia, leipureita, rinnallakulkijoita, kolehdinkerääjiä, messupalvelijoita, nutunkutojia, laulajia, soittajia, isosia. Lisätietoa voit kysyä työntekijöiltä, joiden yhteistiedot löydät tästä.

Maksamallasi kirkollisverolla huolehditaan, että

• työntekijät ovat käytettävissä elämän tärkeissä tapahtumissa ja arjessa
  • vainajat haudataan ja hautausmaat pysyvät kunnossa
  • heikko-osaisia autetaan - kirkon jäsenyys tai uskon syvyys ei ole avun saamisen ehto
  • monipuolista toimintaa on tarjolla eri-ikäisille
  • perheitä autetaan kasvatustehtävässään
  • kirkot ja muut seurakuntien tilat pysyvät lämpiminä ja kunnossa

Kirkon jäsenenä

Kun kuulut kirkkoon, olet rippikoulun käynyt ja konfirmoitu;

• sinut voidaan vihkiä kirkolliseen avioliittoon
  • voit saada kutsun kummiksi
  • sinut voidaan siunata hautaan
  • voit toimia luottamushenkilönä