Uusi kesäkanttori on aloittanut

kanttori

30-vuotias kuusamolaissyntyinen Tuomas Heikkilä toimii kesäkanttorina Kuusamon seurakunnassa koko kesäkauden.
- Minut tullaan näkemään aivan perustehtävissä; messuissa ja muissa toimituksissa. Lisäksi pidän ainakin rippikoulua ja valmistelen musiikkitilaisuuksia kirkkoon, Tuomas suunnittelee.

Tuomas kertoo, että hänelle on tärkeää hoitaa seurakunnan perustehtävää musiikin kielellä. - Tärkeää on pyrkimys musiikilliseen uskottavuuteen ja toimeentuleminen kaiken ikäisten seurakuntalaisten kanssa. On myös oleellista tarjota mahdollisimman hyvää palvelua palkanmaksajille eli seurakuntalaisille.

Tuomasta on puhutellut kirkkomusiikin saralla erityisesti pääsiäisen tienoilla eri säveltäjien kärsimysaiheinen musiikki.
- Lisäksi olen viime aikoina tunnelmoinut synttäreilleni luomaani soittolistaa, mikä tuo lämpimiä ajatuksia ystävistä ja yhdessäolosta, kanttori Tuomas Heikkilä sanoo.

2017-05-12 14:18:00.0