Kirkon esittelyvideo julkaistu

Kuusamon Pyhän Ristin kirkossa voi nyt vierailla myös videon avulla. Kirkkosali, sen esineistö ja symbolikka tulevat nähdyksi myös lintuperspektiivistä. Urut, kirkon torni, kellot ja sankarihautausmaa tulevat ihan lähelle. Kuusamolaislähtöinen Jorma Ronkainen on kuvannut lapsuutensa kotikirkkoa suurella hartaudella ja kunnioituksella. Taustalla Kuusamon kirkon urkujen mahtava sointi kuuluu kanttori Olli Kinnusen improvisoidessa virttä Aurinkomme ylösnousi (vk. 105). Kirkon videon avulla muistamme ja kunnioitamme edellisten sukupolvien työtä ja kiitämme heidän esirukouksistaan. Me olemme vuorossa nyt ja haluamme siunata seuraavan sukupolven kirkkotien kulkijoita.  Jumalan sana ravitsee ja rohkaisee.
Tervetuloa Kuusamon Pyhän Ristin kirkkoon.

Linkki videoon löytyy etusivulta.

2017-11-05 16:38:00.0