Körökörökirkko kerää yhteen vauvojen ja taaperoiden perheet

vauva ja äiti_XL.jpg

Sunnuntaina 11. maaliskuuta Pyhän Ristin kirkossa vietetään monen vuoden tauon jälkeen Körökörökirkkoa. Klo 16 alkavaan kirkkohetkeen ovat erityisen tervetulleita kaikki vauvat ja taaperot läheistensä kanssa.

Kirkkohetkessä saa liikkua. Penkkien sijaan kirkossa istutaan matoilla, tyynyillä ja lasten kokoisilla tuoleilla.

Kirkkohetki on lyhyt ja laulut on valittu pieniä kirkkovieraita silmillä pitäen. Saa olla sylissä, silitellään, körötellään ja helistetään. Pienet voivat ottaa mukaan oman helisevän lelun ja isommat sisarukset voivat tuoda oman pehmolelun tai nuken. Tunnelmaa ovat täydentämässä seurakunnan lapsikuorot.

Körökörökirkon lopuksi päästään herkuttelemaan maissinaksuilla ja soseilla. On toki aikuisillekin varattu tarjoiluja.

Körökörökirkkoon toivotaan mukaan erityisesti niitä perheitä, joiden pienokaisen nimi on kastepuussa. Kastepuu on ollut käytössä kirkossa vuoden ajan. Nyt on aika ottaa sydämet puusta ja antaa ne muistoksi perheisiin. Marian ilmestyspäivänä 18.3. kastepuuhun laitetaan jälleen uusien kastettujen lasten nimet.

Jos ei pääse mukaan Körökörökirkkoon, oman lapsen nimisydämen voi käydä hakemassa kirkkoherranvirastosta.

2018-03-03 10:21:00.0