Kerhotoimintaa syksyllä 3-5-vuotiaille

2015_04 P_iv_kerho Maikkula_0346.jpg

"Hei, 2-5-vuotiaiden vanhemmat!

Mitä teidän perheen syksyyn kuuluu? Jos lapsesi ei ole kaikkia arkipäiviä päivähoidossa, riittäisikö aikaa myös päiväkerholle?

Päiväkerho on seurakunnan järjestämää varhaiskasvatusta. Syksyn kerhoihin voivat tulla mukaan vuosina 2013–2015 syntyneet lapset. Ikäryhmille on omat kerhonsa ja lisäksi on kaksi sekaryhmää, joissa on monen ikäisiä lapsia. Sekaryhmät ja 3-vuotiaat kokoontuvat kerran viikossa, 4- ja 5-vuotiaat kaksi kertaa viikossa.

Päiväkerhoissa ryhmät ovat pieniä. Koulutetuilla ja kokeneilla lastenohjaajilla on aikaa kohdata ja kuunnella. Kerhossa leikitään, askarrellaan ja lauletaan. Samalla opetellaan ryhmässä olemista ja muita taitoja, jotka helpottavat esikouluun siirtymistä, kun sen aika koittaa. 5-vuotiaat päiväkerholaiset ulkoilevat mahdollisuuksien mukaan. Lasten palautteen mukaan parasta kerhossa on kaverit ja omien eväiden syöminen. Vapaalle leikille on aikaa joka kerhokerralla.

Tärkeässä osassa päiväkerhossa on myös lasten kristillinen kasvatus. Toiminta perustuu kristillisiin arvoihin: toisen ihmisen kunnioittamiseen ja auttamiseen, anteeksipyytämiseen ja anteeksiantamiseen, kun on tarpeen. Kerhon pyhäkouluhetkissä tutustutaan kristilliseen perinteeseen ja kirkkovuoteen. Raamatunkertomukset kertovat turvallisesta taivaan Isästä ja Jeesuksesta, joka on meille ihmisille kuin hyvä paimen. Pyhäkouluhetkissä toteutuu lasten osallisuus. Yhdessä ihmetellään maailmaa ja Jumalaa ja eletään todeksi uskoa lapselle luontaisella tavalla, leikin ja tuttujen rituaalien kautta.

Päiväkerhoon voi ilmoittautua palauttamalla ilmoittautumislomake kerhopisteeseen tai kirkkoherranvirastoon. Kerhopaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Vapaita paikkoja voi kysellä pitkin vuotta. Kerhot starttaavat elokuun lopussa.

Tervetuloa mukaan päiväkerhoon!

Terveisin seurakunnan lapsityön porukka

lastenohjaajat Satu, Sari, Vuokko, Marjatta, Paula ja Paula sekä pappi Marika"

Ilmoittautumislomakkeisiin