Päiväkerhot

Päiväkerhotyö on kirkon kasteopetukseen perustuvaa kristillistä kasvatusta. Päiväkerho haluaa tukea vanhempia kristillisen kasvatuksen antamisessa. Lisäksi se tukee monipuolisesti lapsen persoonallista kehitystä ja ohjaa lasta yhteistyöhön toisten ihmisten kanssa sekä ymmärtämään ihmisten erilaisuutta.

Mitä kerhossa tehdään?

Päiväkerhossa mm. askarrellaan, liikutaan, leikitään, jutellaan, lauletaan, syödään eväitä ja opitaan ryhmätaitoja. Kerhossa hiljennytään lasten pyhäkouluhetkessä. Ohjelmissamme pyrimme erityisesti lapsen itsetunnon tukemiseen, luottamuksen ja elämänrohkeuden vahvistamiseen.

Mitä mukaan kerhoon?

• Tilava kerhoreppu
  • Pienet terveelliset eväät: leipää, mehu/vesi/juoma, hedelmän tai juureksen paloja jne.
  • Tavalliset arkivaatteet, että voi huoletta askarrella: maalata, leikata ja liimata
  • Sisätossut liukastumisen estämiseksi
  • Ulkovaatetus sään mukainen. Lasten vaatteiden, kenkien ym. nimikointi olisi toivottavaa!

Kokoontuminen

3–5-vuotiaiden päiväkerhoryhmät kokoontuvat elokuusta alkaen tiistaisin ja torstaisin klo 9–12 välisenä aikana, kerhoon voivat hakea elokuussa 3-vuotta täyttävät lapset. Voitte valita, käykö lapsenne kerran vai kahdesti viikossa päiväkerhossa.

Tulevana syksynä alkaa myös 2–5-vuotiaiden oma päiväkerho, joka kokoontuu keskiviikkoisin klo 10–12 välisenä aikana, kerhoon voivat hakea elokuussa 2-vuotta täyttävät lapset.

Päiväkerhot pidetään seurakuntatalon vieressä olevassa keskustan kerhopisteessä osoitteessa Kirkkotie 1 c 4.

Kerhomaksu

Päiväkerhojen toimintavuosi jakaantuu syys- ja kevätkauteen.

Kirkon jäsenten/kirkkoon kulumattomien kerhomaksut ovat:

3h kerran viikossa 20€/30€ kausi

2h kerran viikossa 17€/27€ kausi

3h kaksi kertaa viikossa 30€/40€ kausi

(Mikäli lapsenne käy esim 2h+3h kerhossa tai yli 6h/vko niin hinta tarkentuu myöhemmin.)

Kerhomaksusta voi hakea vapautusta taloudellisin perustein maksuvapautuskaavakkeella.

Seurakunta hoitaa päiväkerhomaksujen laskutuksen loka- ja helmikuussa. Maksua ei palauteta, vaikka lapsi olisi poissa kerhosta tai lopettaisi kerhossa käynnin.

Ilmoittautuminen

Kauden 2024-2025 päiväkerhoihin ilmoittautuminen aukeaa tällä sivulla 1.5.2024 alkaen. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Vapaita paikkoja voi ilmoittautumisen päätyttyä kysyä lastenohjaaja Paula Pesoselta 050 3105881 ja lastenohjaaja Essi Siikaluomalta 040 6476766.

Ilmoittaudu tästä linkistä 1.5 klo 8.00 alkaen https://www.mvs.fi/srk/kuusamo/url/vrWttFcX6g

Ilmoittautuminen päättyy 26.5 klo 12.00.