Lapset seurakunnassamme

"Minä olen ihme ja niin olet sinäkin! Anna minulle ilo olla lapsi. Kunnioita minua itsenäni. Pysähdy pyhään. Uskalla tehdä valintoja. Anna minun olla rohkea. Ole läsnä minulle. Tule mukaan verkkoon. Katso silmiin ja rakasta. Rakasta minulle rakkaita ihmisiä."

Perheet lapsineen ovat tervetulleita seurakunnan toimintaan, Tulkaa mukaan!

Kuusamon seurakunta toivottaa teidät lämpimästi tervetulleiksi kerhoihin ja muuhun lapsiperheille suunnattuun toimintaan.

Maksullisena toimintana ovat päiväkerhot 2-5-vuotiaille lapsille, jossa lapset saavat ikätovereidensa kanssa totutella ryhmätoimintaan turvallisessa seurassa leikkien, askarrellen, laulaen ja hiljentyen.

Perheiden Olkkari on lasten ja aikuisten yhteinen kohtaamispaikka. Tarjolla aamupalaa, askartelua, hiljentymistä ja musisointia. Tule silloin kun itsellesi sopii.

Parkkikerho on maksuton hoitopaikka lapsille (itse kävelevästä tokaluokkalaiseen asti). Voit tuoda lapsesi parkkiin pariksi tunniksi touhuamaan muiden lasten ja lastenohjaajien kanssa. Mukaan lapselle pienet eväät.

Järjestämme lapsille ja nuorille myös kuorotoimintaa. Pyhäkoulut, pikkukirkkohetket ja perhemessut ovat osana säännöllistä toimintaamme.

Seurakunnan lapsityö tukee vanhempien ja kummien antamaa kristillistä kotikasvatusta. Tavoitteena on myös tukea lasten sitoutumista omaan seurakuntaansa ja koko kirkkoon. Työn pohjana on kunnioittava suhde lapsen persoonalliseen kasvuun ja henkilökohtaiseen Jumala-suhteeseen.

Seurakunnan ja kaupunginvarhaiskasvatuksen yhteistyöstä voit lukea lisää esitteestä.

Lattialla värikkään maton päällä erilaisia lasten pelejä.

Kappalainen, kasvatusjohtaja
Kirkkotie 1 B
Nilon olkkari , Katekeetantie 1 C 14
93600 Kuusamo