Seurakunnan tilojen vuokraus

Kuusamon seurakunta vuokraa seurakuntakeskuksen saleja, keittiöitä ja muita tiloja; mm. muistotilaisuuksien, kaste-, rippi- ja hääjuhlien sekä ja muiden juhlatilaisuuksien pitoa varten.

HINNASTO (voimassa 1.1.2024 lähtien)

seurakuntalaishinta  seurakuntalaishinta  järjestöhinta järjestöhinta
  ilman keittiö tilaa / 3 h lisätunnin hinta keittiötilan kanssa / 3 h lisätunnin hinta  ilman keittiö tilaa / 3 h lisätunnin hinta keittiötilan kanssa / 3 h lisätunnin hinta
Iso sali 51,00 € 17,00 € 91,80 € 30,60 € 102,00 € 34,00 € 183,60 € 61,20 €
Takkahuone     46,00 € 15,40 €     82,80 € 27,60 €
Käylä ruokasali. 51,00 € 17,00 € 91,80 € 30,60 € 102,00 € 34,00 € 183,60 € 61,20 €
Ryhmätila     46,00 € 15,40 €     69,00 € 23,00 €
Nilon kerhopiste     82,00 € 27,40 €     147,60 € 49,20 €
Ryhmätila yöpyminen 68,00 € / yö   Hinta sisältää vain majoituksen. Seurakunta ei järjestä yöpyjille ruokailua tms.
Kota 20,00 € / 2h
Emännän tuntihinta 34,00 € / h    Pyhäpäiviltä emännän palkkio peritään kaksinkertaisena

Yleisten tilojen käyttökorvaukseen sisältyy sähkö, lämpö, kalusteet ja siivous.

Keittiötilojen osalta käyttökorvaukseen sisältyy sähkö, lämpö, keittiökojeiden ja astioiden käyttöoikeus. Käyttäjä pesee ja palauttaa paikoilleen käyttämänsä astiat sekä siivoaa keittiötilan keittiökojeineen.

Tilojen vähimmäisvuokra-aika on kolme tuntia. Vuokra-aikaa voi jatkaa lisätunneilla, jotka on hankittava tilavarauksen yhteydessä.

Pöytäliinojen käytöstä peritään korvausta 11,50 euroa/kpl ja ruokaliinojen käytöstä 2,70 euroa/kpl. Videoprojektorin ja äänentoistolaitteiden käyttö sisältyy salitilan vuokraan.

Hyväntekeväisyys järjestöiltä ja niihin läheisesti rinnastettavilta järjestöiltä peritään käyttökorvausta hinnaston mukaisesti. Näillä järjestöillä on kuitenkin mahdollisuus anoa alennusta käyttökorvaukseen talousjohtajalta. Säännöllisen toiminnan käyttöön tilat anotaan talousjohtajalta. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.

Seurakuntalaisen hää-, hautajais-, kaste- ja syntymäpäivätilaisuuksissa sekä muissa perhejuhlissa vuokra peritään seurakuntalaishinnan mukaisesti.

Seurakuntatalon takkahuoneessa järjestetyistä kastejuhlista seurakunta ei peri tilavuokraa. Vuokralainen vastaa tilojen siistimisestä sekä kalusteiden järjestämisestä paikalleen tilaisuuden jälkeen.

Emännän käytöstä seurakunnan toimipisteiden keittiötiloissa opastus- ja työnjohtotehtäviin veloitetaan 34,00 euroa / alkava tunti (sis. Alv. 24 %). Asiakas huolehtii itse tarjoilu- ja keittiöhenkilökunnan hankinnasta sekä vastaa siihen liittyvistä sopimuksista ja velvoitteista.

Maksu emännän käytöstä seurakunnan tiloissa peritään silloin, kun järjestetään tilaisuuksia, joissa käytetään ulkopuolista työ- tai talkootyövoimaa ja seurakunta tai pitopalvelu ei ole vastaamassa keittiön käytöstä ja tarjoiluhenkilökunnasta.

Pyhän Ristin kirkossa ja Käylän rajaseutukirkossa voidaan järjestää kirkkoherran päätöksellä tilaisuuksia, jossa seurakunta ei ole järjestelyissä mukana. Tällaisia tilaisuuksia ovat esim. ulkopuolisten järjestämät kirkkokonsertit. Seurakunta perii ulkopuolisten tahojen järjestämistä tilaisuuksista vuokraa Pyhän Ristin kirkon osalta 738,00 euroa. Hinta sisältää kolmen tunnin käytön. Käylän raja-seutukirkon salin osalta vuokra 312,00 euroa ja sisältää kolmen tunnin käytön. Lisäksi veloitetaan seurakuntamestarin työtunnit. Rajaseutukirkon ruokasalin ja keittiön vuokra veloitetaan erillisen hinnaston mukaan. Ylimeneviltä tunneilta peritään Kuusamon Pyhän Ristin kirkosta 125,00 eur/ tunti ja Käylän Rajaseutukirkosta 80,00 eur/ tunti. Sunnuntaina molempien kirkkojen tilavuokraa korotetaan +20 %.