Seurakunnan tiedottaminen uudistuu vuonna 2023

Kuusamon seurakunta uudistaa tiedottamista vuoden 2023 alusta alkaen. Uudistukset koskevat kirkollisia ilmoituksia sekä seurakunnan omaa tiedotuslehteä, seurakuntaviestiä.

Kirkolliset ilmoitukset julkaistaan jatkossa vain Kuusamon seudussa. Kuusamon seutu julkaistaan viikoittain paperisena lehtenä sekä ilmaisena verkkojulkaisuna, joka on kaikkien luettavana. Tämän lisäksi kirkolliset ilmoitukset päivitetään viikoittain seurakunnan kotisivuille.
Seurakunta kilpailutti kirkollisten ilmoitusten julkaisun syksyllä 2022 ja Kuusamon seutu voitti kilpailutuksen.

Seurakunta on julkaissut aiempina vuosina omaa tiedotuslehteä, seurakuntaviestiä, kolme kertaa vuodessa. Lehti julkaistiin toistaiseksi viimeisen kerran marraskuussa 2022. Tämän lehden korvaa erillinen kuukausitiedote, jota jaetaan mm. seurakunnan eri tilaisuuksissa sekä julkaistaan seurakunnan verkkosivuilla. Kuukausitiedotteessa julkaistaan ajankohtaisia uutisia, ilmoitetaan kootusti tulevia (mm.juhlavuoden) tapahtumia sekä kerrotaan miten voit osallistua toimintaan esimerkiksi vapaaehtoisena seurakuntalaisena.
Kuukausitiedotteen koonnista ja työstämisestä vastaa seurakunnan työyhteisö yhdessä. Ensimmäinen kuukausitiedote julkaistaan tammikuussa.

Juhlavuoden tapahtumista ja ajankohtaisista asioista voit nähdä lyhyitä tiedotteita myös Prisman kulmauksen valotaululta. Näiden lisäksi toiminnasta kerrotaan aktiivisesti sosiaalisessa mediassa, Facobookissa ja Instagramissa. Verkkokirkon kautta on myös jatkossa kuultavissa tilaisuudet Pyhän Ristin kirkosta. Striimatuista jumalanpalveluksista ja muista tilaisuuksista tiedotetaan erikseen tapahtumien yhteydessä kotisivuilla - jos tilaisuus on striimattu, löytyy linkki tapahtumatiedoista.

Otamme vastaan palautetta tiedottamisen uudistamisesta. Voit jättää palautetta soittamalla kirkkoherranvirastoon 0503105812 tai lähettää palautetta viestinnän projektityöntekijälle osoitteeseen kaisa.maatta@evl.fi.

Mon Jan 02 19:21:00 EET 2023