Reformaation juhlavuosi huipentuu

virsikirja_THUMB.jpg

Sunnuntai 5. marraskuuta on Uskonpuhdistuksen muistopäivä ja Reformaation juhlavuoden huipennus. Kuusamon seurakunnassa vietetään klo 10 virsimessua Pyhän Ristin kirkossa. Messussa on paikalla kuusamolaisia kuoroja. Kaikki ovat tervetulleita mukaan laulamaan Lutherin ja reformaatioajan virsiä. Messussa ja liturgina ja saarnaajana kirkkoherra Taina Manninen.

Messun jälkeen noin klo 12 seurakuntatalolla on tarjolla keittolounas ja kahvit. Tilaisuudessa on vapaaehtoinen maksu.

Uskonpuhdistuksen muistopäivän juhla alkaa klo 13 Pyhän Ristin kirkossa. Juhlan ohjelmassa on musiikkia ja emerituspiispa Voitto Huotarin juhlapuhe. Seurakuntalaisille on luvassa myös yllätyksiä.

Reformaation juhlavuoden kunniaksi samana päivänä julkaistaan myös Koillismaan seurakuntien yhteinen hartauskirja.

2017-10-19 15:50:01.0