Valmiuslain astuessa voimaan 18.3.2020 olemme elämässäsi mukana pääsääntöisesti verkkokirkon ja erilaisin sosiaalisen median välinein

tainan kuva.jpg

Jumalanpalveluksiin voi osallistua verkkokirkon kautta. Verkkokirkko toimii tällä hetkellä Microsoft Edge ja Internet Explorer selaimilla. Toinen mahdollisuus on kuunnella verkkokirkkoa menemällä millä vain selaimella ensin osoitteeseen www.jarviradio.fi/nettikirkot/ klikkaa Kuusamon seurakunta kuuntele. Tämä lähetys avautuu laitteesi mediasoittimeen (esimerkiksi VLC Media Playeriin).

Noin 30 minuutin jumalanpalveluksen jälkeen kirkko on auki henkilökohtaista hiljentymistä ja rukousta varten yhden tunnin ajan jumalanpalveluksen jälkeen, noin 10.30-11.30.  Paikalla pappi ja diakoniatyöntekijä tai nuorisotyönohjaaja. Paikalla voi olla korkeintaan 10 henkilöä yhtä aikaa.

Kirkolliset toimitukset hoidetaan, joissa läsnä voi olla suositusten mukaisesti 10 henkilöä. Poikkeustilanteessa huomioidaan kaikkein lähimpien perheenjäsenten mahdollisuus osallistua siunaustoimitukseen. Keskustellaan omaisten ja perheiden kanssa, miten toimitaan. Suositellaan haudalla siunaamista. Verkkokirkon kautta voidaan kuunnella toimituksen kulkua. Se sovitaan omaisten kanssa. Muistotilaisuudet voidaan järjestää myöhemmin. Kasteet ja vihkimiset myös hoidetaan. Juhla mahdollisesti myöhemmin.Pyritään järjestämään arkiviikolla erilaisia tilanteita, joihin seurakunta voi osallistua. Seuraa siis ilmoittelua tarkkaan ja osallistu hartaushetkiin, musiikkituokioihin ja muihin tilanteisiin siellä missä olet. Jo tällä viikolla torstaina 19.3.klo 14.30 on diakoniaväen toimittama hartaushetki kirkosta.

Lapsille on tulossa ihan henkilökohtaistakin postia. Nuoriin ollaan myös yhteydessä.

Kirkkoherranvirasto, hautatoimi ja taloustoimisto ovat avoinna ma-ke, pe klo 9-15. Yhteydenotot puhelimitse, jossa sovitaan asian hoidon kannalta sopivin toimintamuoto.

Tarjotaan keskusteluapua pääsääntöisesti puhelimitse ja somen kautta. Lisätietoja antavat seurakuntamme työntekijät. Ole rohkeasti yhteydessä. Hyvä Jumala siunatkoon meitä kaikkia tämän epätietoisuuden keskellä. Rukousrintamaan tarvitaan meitä kaikkia. Taina-kirkkoherra p. 050 310 5814, taina.manninen@evl.fi

2020-03-18 11:20:00.0