Rippikoulujen ajankohdat muuttuvat

Poikkeustilanne vaatii poikkeavaa varautumista myös seurakunnan rippikoulutyössä. Varautuminen tulevaan tarkoittaa tänä vuonna rippikoululeirien intensiivijakson eli leirijakson siirtämistä myöhäisempään ajankohtaan. Päätöksen taustalla ovat ennusteet tautihuipun saapumisesta paikkakunnalle kesällä sekä halu tarjota nuorille mahdollisimman turvalliset olosuhteet leireillä.

Leirejä siirrettäessä, on pidetty kiinni ryhmistä sekä leiripaikoista, näihin ei ole tehty muutoksia. Leirijakson pituus on tänä vuonna poikkeuksellisesti seitsemän päivää. Tämä tarkoittaa sitä, että rippikouluryhmille järjestetään mahdollisuuksien mukaan useampi ennakkotapaaminen ennen leirijakson alkua.

Perheille on lähetetty asiasta tiedote viime viikolla nuoren nimellä. Tiedotteessa lukee leirin uusi ajankohta sekä muut vaihtoehdot miten nuori voi tässä tilanteessa rippikoulunsa suorittaa. Nuoren tulee vahvistaa päätöksensä 15.5. mennessä seurakunnalle. Päiväkoulu järjestetään mahdollisuuksien mukaan lähiopetuksena kesäkuun kahdella ensimmäisellä viikolla ja elokuussa, jos kokoontuminen on sallittua kesäkuun alussa, muussa tapauksessa seurakunta varautuu järjestämään sen etäopetuksena. Päiväkoulun konfirmaatio pidetään su 16.8., jos tilanne sen sallii.

Lisätietoja:

Kaisa Määttä