Tervetuloa kuulolle Radio Dein taajuuksilla tai verkossa https://www.radiodei.fi

Radio Dein taajuuksilla tai verkossa https://www.radiodei.fi/

Perjantaina 22.5.

Klo 18–20 Musiikista studiossa vastaavat Miikka Kallio ja Magdalena Valkeus. Keskustelua aiheista:

• Missä taivas on? Tervetuloa Lähetysjuhlille!
    Lähetysjuhlien teemasta ja koronan takia radioaalloille siirrettyjen juhlien merkityksestä keskustelemassa varatoiminnanjohtaja Satu Kantola, kirkkoherra Kari Eskelinen ja juhlien pääsihteeri Hilda Kemppainen. Illan aikana kuulemme myös piispa Seppo Häkkisen ajatuksia lähetystyöstä ja muistoja lapsuuden Lähetysjuhlilta.
  • Paloja taivaasta
    Välähdyksiä Suomen Lähetysseuran työstä maailmalta, mm. Angolasta, Tansaniasta ja Lähi-idästä. Studiossa Lähetysseuran työstä kertomassa Katri Leino-Nzau ja Anni Takko.

Lauantaina 23.5.

Klo 10–12 Livemusiikkia studiossa tarjoavat duo Sonja ja Olivia ja keskustelunaiheina:

• Näkyykö taivas, näkyykö maa?
    Lähetysseuran asiantuntijat Niko Humalisto ja Olli-Pekka Siira puhuvat ilmastonmuutoksesta, rahasta ja reiluudesta; Kaija Pispa, äiti, kirjailija ja aktivistimummo, keskustelee tyttärensä, Lähetysseuran ilmastoasiantuntijan Ruusa Gawazan kanssa äideistä ja tyttäristä muuttuvan maailman keskellä, ja lähetystyöntekijä Mikko Pyhtilä kertoo kirkon hermoverkoista ja toivosta.
  • Lähetystyö seurakunnan tehtävänä
    Miten lähetystyö näkyy seurakunnassa ja mitä se käytännössä tarkoittaa? Studiossa asian äärellä viestintäpäällikkö Markus Luukkonen ja teologian ylioppilas Salla Natunen.
  • Pitäisikö lähetystyö brändätä uudestaan? Aihetta pohtii Kirkon lähetystyön toimikunnan puheenjohtaja, piispa Jari Jolkkonen, viestintäjohtaja Laura Häkli ja markkinointiviestinnän asiantuntija Marco Mäkinen.

Klo 17–20

• Namibia 150 vuotta
    Tänä vuonna tulee kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun ensimmäiset Lähetysseuran työntekijät saapuivat Ambomaalle. Välähdyksiä Namibian historiasta ja nykyisyydestä tarjoavat Sakari Löytty ja Dora Puhakka.
  • Mukana lähetyksessä!
    Erilaisia tarinoita siitä, miten lähetystyöstä tuli harrastus, työ ja osa elämää. Mukana nuorisotyöntekijä Tiia Orpana, teologian ylioppilas Anne Heikkinen ja Felm Volunteer Kaarlo Kallio. Musisoimassa Tansanian-lähetystyöntekijät Hanna Martikainen ja Kimmo Tapanainen.
  • Musiikkikuunnelma Amalia
    Päivi Mattilan säveltämä ja kirjoittama musiikkikuunnelma kutsumuksesta, rakkaudesta ja rohkeudesta. Rooleissa Rosa Nyman, Päivi Mattila, Osmo-Matias Ojanen ja Markus Bäckman.

Sunnuntaina 24.5.

• Klo 9–10 Missä taivas on?
    Raamattuhetki toiminnanjohtaja Rolf Steffanssonin kanssa. Studiossa piispa Teemu Laajasalo ja kirkollisen työn koordinaattori Katri Härkönen. Musiikista vastaa Carmen Ensemble.

Toimittajina viikonlopun aikana Mervi Ritokoski, Sari Lehtelä, Jaakko Niiles ja Suvi Korhonen.

Lähetysjuhla-ohjelmien tekijöille voi laittaa WhatsApp-viestejä (ei puheluja) studioon lähetyksen aikana numeroon 044 44 77 447.

2020-05-20 14:10:00.0