Yhteinen taideprojekti taiteidenyöhön

Hiljaisessa siimeksessä.png

Taiteiden yö 2020 Kuusamo yhtenä tapahtuma on kirkossa taidenäyttely Luomakunta. Näyttely on avoinna ainakin kirkossa pidettävän konsertin ajan. Tarkemmat aukioloajat ilmoitetaan lähempänä.

Kaikkia seurakuntalaisia kutsutaan luomaan taidetta virsien 457 ja 972 sanojen pohjalta.  Voit maalata, piirtää, kuvata tai tehdä jotain muuta kuvaavaa. Jos teoksesi tarvitsee erityisen jalustan, tuo se itse teoksen mukana. Seurakunnalla on vain tauluille telineitä. Teokset voi toimittaa kirkkoherran virastoon 11.-12.8. klo 9.00-15.00 tai 12.8. klo 17.45-18.00 etukäteen tuonnista sopien. Toimita teoksen mukana yhtenä paperina teostiedot ja virren sanat, joihin teoksesi pohjautuu. Pyydämme ilmoittamaan jo enne teosten tuomista, että olet aikeissa tuoda jotain. Näin voimme alustavasti valmistautua näyttelyyn. Alapuolelta löydät ohjeet virsien sanojen löytämiseksi.

Etsimme myös vapaaehtoisia pystyttämään näyttelyä to 13.8. Mielellään, joku asiasta ymmärtävä henkilö joukossa. Sovitaan tarkempi näyttelyn pystyttämisen aikataulu ilmoittautuneiden kanssa.

Lisätiedot ja ilmoittautuimiset 050 3771983

Sanat virsiin löytyy uusimmasta, lisävihkon sisältämästä virsikirjasta. Lisäksi löydät virren 457 sanat osoitteesta virsikirja.fi.

virsi 972

1. Hiljaisessa siimeksessä, kudelmassa tähtein, sydämeni hyräillessä kaipaan luokse Jeesuksen. Kudon yössä kultaisilla mietiskelyn kirjaimilla, miten Poika Jumalan suostui verkkoon kuoleman.

2. Vaiti kaikki ympärillä, lauluni vain kantautuu ylistyksen sävelillä korkeammalle kuin kuu. Katseeni ei sinne yllä, minne toivo nousee kyllä. Uskon silmin katsahdan taakse tähtihopean.

3. Avaruuksiin sinertyviin hämmästellen loista, kuu, vesiin aavoihin ja syviin, joista vyösi kuvastuu, säihky, loista korkealle, läiky yhä laajemmalle lailla veden renkaiden ylistystä Jeesuksen.

4. Etsin muiden nukkuessa yössä aurinkoani. Usko kasvaa rukoillessa: tahdon löytää rakkaani. Kohtaamista kaihtaisinko, unihuppuun vaihtaisinko? En, vaan valveilla, odottelen aamua.

5. Kohta kastehelmillänsä Luoja ylistää jo maa, tuuli hengähdyksillänsä ruohonkorret mukaan saa. Ruumista jo nukuttaisi, sielu vain ei lopettaisi kiittämästä Jeesusta, yön ja päivän aarretta.

6. Sinun olen valvoessa, sinun nukkuessani. Ystävääni katsellessa rauhan saan ja riemuni. Sinä, valo pimeässä! Iltarukous on tässä mikään ei voi minua suistaa eroon sinusta. suom. Anna-Maija Raittila

Wed Jul 15 18:02:59 EEST 2020