Kirkkovaltuusto kokoontui ensimmäisen kerran tälle vuodelle

Kuvassa seisovat turvavälein Arto Veteläinen, Anitta Vääräniemi, Elina Kemppainen ja Taina Manninen. He osa...

Arto Veteläinen, Anitta Vääräniemi, Elina Kemppainen ja Taina Manninen osallistuivat vuoden ensimmäiseen kirkkovaltuuston kokoukseen.

Kuusamon seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontui ensimmäisen kerran vuodelle 2021 torstaina 21.1.

Kokouksessa valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi Elina Kemppainen ja varapuheenjohtajaksi Anitta Vääräniemi. Lisäksi valtuusto valitsi kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi Arto Veteläisen. Valitut toimivat tehtävässään vuodet 2021–2022.

Kokouksessa saatettiin myös tiedoksi, että tänä vuonna vietetään Kuusamon Pyhän Ristin kirkon 70-vuotisjuhlavuotta. Juhlamessua vietetään 29.8.2021 piispa Jukka Keskitalon johdolla. Pyhän Ristin kirkko on vihitty käyttöön 26.8.1951. Seurakunnan yhteinen kokoontumispaikka, seurakuntatalo, viettää 55-vuotisjuhlavuotta ja sitä juhlitaan samana päivänä. Pyhän Ristin kirkon urut täyttävät tänä vuonna 30 vuotta. Edellinen piispanmessu järjestettiin Pyhän Ristin kirkossa vuonna 2016.

Piispainkokous järjestetään Kuusamossa 30.8.–1.9.2021, jolloin Suomen kirkon piispat kokoontuvat yhteen käsittelemään kirkon ajankohtaisista asioista.

2021-01-21 19:16:00.0