Yhteisvastuukeräys tukee ikäihmisten arkea

Eniten vanhuudessa yllätti köyhyys

Yhteisvastuukeräys ottaa tänä vuonna kantaa ikäihmisten taloudelliseen ahdinkoon. Vuosittaisella suurkeräyksellä kerätään rahaa sekä ulkomaan että kotimaan kohteelle. Keräystuotosta 60 % menee ulkomaan kohteeseen, joka tänä vuonna on Ugandan hauraimmat yhteisöt, vanhukset ja perheet.

Kotimaan tuotosta puolet menee kansalliseen hankkeeseen, jonka avulla pyritään tarjoamaan ikäihmisille koulutusta ja neuvontaa digilaitteissa. Loput tuotosta, 20 %, jää paikalliselle seurakunnalle, joka käyttää keräysvarat paikallisten ikäihmisten hyväksi. Tarpeita voivat olla taloudellinen apu lääkehankinnoissa, ruoassa tai vaatehankinnoissa.

Yhteisvastuukeräykseen voit osallistua joko lahjoittamalla rahaa tai aikaa. Tänä keväänä keräys toteutetaan Kuusamossa ensisijaisesti lipaskeräyksenä kauppojen edustoilla. Koronatilanteen antaessa periksi, pyrimme järjestämään myös muita tapahtumia. Koronan vuoksi keräysaikaa on pidennetty elokuun loppuun saakka. Taloudellisen tukemisen lisäksi voit myös osallistua keräykseen ilmoittautumalla itse kerääjäksi. Kerääjät voivat hakea keräyslippaan ja keräyksen tunnisteliivin Kuusamon seurakunnan taloustoimistosta, jonne lipas sittemmin myös palautetaan. Lipaskerääjiä tarvitaan aina. Kaikki apu yhteisen asian eteen on tärkeä.

2021-02-07 12:00:00.0