Tervetuloa kerhoihin ja toimintapäiviin!

lumienkeli

Lumienkeli

Tiedote kasvatuksen toiminnasta hiihtolomaan asti ja toimintaohjeet toimintojen mahdollistamiseksi

Seurakunnan kasvatuksen toiminnat starttaavat 17. tammikuuta alkaen.

Kerhojen, toiminta- ja koulutuspäivien järjestäminen on mahdollista, kun kaikki toimivat vastuullisesti. Sairaana jäädään kotiin, käsiä pestään usein ja turvavälejä jätetään aina, kun mahdollista. Tiedotetaan käytänteistä ja muutoksista puolin ja toisin. Maskien suhteen toimimme samoin kuin kouluissa, eli aikuiset ja lapset neljännestä luokasta alkaen käyttävät maskeja seurakunnan tiloissa. Nämä toimenpiteet mahdollistavat kerhojen pysymisen auki.

Päiväkerhot aloittavat syksyltä tutun ohjelman mukaisesti maanantaina 17.1. Tiistain parkkikerho aloittaa 18.1. uusilla kellonajoilla 13-16. Torstaiaamun parkkikerho on toistaiseksi tauolla. Pikkukirkkoa vietetään keväälläkin noin kerran kuukaudessa. Ensimmäinen Pikkukirkko tullaan julkaisemaan ainoastaan videolla ja muista kevään Pikkukirkoista ilmoitamme erikseen. Samoin perheiden iltapäivistä ilmoitamme myöhemmin kevään aikana. Perheiden olkkari Nilolla on auki ensimmäisen kerran perjantaina 21.1. klo 9-13. Perheiden olkkariin on ennakkoilmoittautuminen.

Koululaisten olkkari aloittaa toimintansa seurakuntatalolla keskiviikkona 19.1. klo 13-16. Nilon koululaisten olkkari aloittaa torstaina 20.1. Nilon olkkari kokoontuu sen jälkeen maanantaisin ja torstaisin kuten ennenkin. Varhaisnuorten kokkikerhojen aloituksesta ilmoitetaan ilmoittautuneille suoraan. Alkuvuodelle suunniteltujen varhaisnuorten leirien sijaan järjestämme alakouluikäisille toimintapäiviä, joihin on ennakkoilmoittautuminen ja toiminta tapahtuu ryhmissä. Ensimmäisenä oman toimintapäivänsä saavat viime vuonna kymppien kirkkoyöhön ilmoittautuneet varhaisnuoret. Kymppien iltajuhla järjestetään perjantaina 21.1. klo 16-22.

Nuorten olkkari aloittaa jälleen perjantaina 21.1. klo 14-18 nuorisotilassa. Isoskoulutus jatkuu myös ja isoskoulutettaville ilmoitetaan koulutuspäivistä ja muista tilaisuuksista henkilökohtaisesti. Rippikoulutapahtumien järjestämistavasta ilmoitetaan rippikoululaisille.

Vierailemme päiväkodeissa, esikouluissa, iltapäiväkerhoissa ja kouluissa kunkin yksikön omien linjausten mukaisesti tai toimitamme korvaavaa pyhäkoulu- ja päivänavausmateriaalia.

Tietoa mahdollisista muutoksista päivitämme osoitteeseen www.kuusamonseurakunta.fi, Facebookiin sekä Instagramiin. Seuraa myös paikallislehtien kirkollisia ilmoituksia sekä ilmoitustauluja. Lisätietoja lastenohjaajilta, nuorisotyönohjaajilta sekä kasvatusjohtaja Marika Villikalta, 050 4334 724 ja marika.villikka@evl.fi. Otamme mielellämme vastaan myös palautetta ja ideoita mahdollisimman turvallisen toiminnan järjestämiseksi.

Hyvän alkaneen vuoden toivotuksin Marika Villikka ja seurakunnan kasvatuksen väki

2022-01-14 16:05:51.0