Piispantarkastus Kuusamossa

Piispantarkastusprosessi on paneutumista seurakunnan elämään ja toimintaan – kuitenkin siten, että katse on suunnattu eteenpäin. Prosessin tavoitteena on tähyillä tulevaisuuteen, pysähtyä pohtimaan seurakunnan perustehtävää ja strategisia suuntaviivoja. Tarkastus järjestetään säännöllisesti, noin kymmenen vuoden välein. Edellisen kerran piispantarkastus toteutui vuonna 2010 piispa Samuel Salmen johdolla.

Piispantarkastusprosessi on usean kuukauden matka, jossa on erilaisia vaiheita. Piispantarkastusta ja sen materiaaleja on valmisteltu seurakunnassa yhdessä johdon, työyhteisön ja luottamushenkilöiden kanssa. Seurakunta on aloittanut valmistelut hyvissä ajoin, viime syksynä. Piispan vierailuviikonloppu kestää perjantaista sunnuntaihin.

Piispantarkastus kutsuu myös seurakuntalaisia koolle. Tarkastusviikonloppuna järjestetään kuusi avointa tilaisuutta, johon seurakuntalaiset ovat lämpimästi tervetulluita.

pe 18.2. klo 9 Piispan pikkukirkko, Kuusamon Pyhän Ristin kirkko
pe 18.2. klo 18 Piispa kylillä - iltamessu Käylän rajaseutukirkossa. Piispa osallistuu messuun. Iltatee messun päätteeksi.
la 19.2. klo 13.30-14.30 Piispa torilla - tulethan sinäkin! Yhteisvastuun toritapahtuma. Tarjolla mehua, pullaa ja "etähalauksia".
su 20.2. klo 10 Piispanmessu, Kuusamon Pyhän Ristin kirkko
su 20.2. n.klo 11.40 Piispantarkastus, Kuusamon Pyhän Ristin kirkko
su 20.2. klo 12.30 Kirkkokahvit, Seurakuntatalon iso sali

Tilaisuudet, jotka järjestetään Pyhän Ristin kirkossa, ovat kuunneltavissa myös verkkokirkon ja striimauksen kautta, myös perjantain iltamessu striimataan seurakunnan nettisivuille.

2022-02-10 19:52:53.0