Hoivakodit

Seurakunta kohtaa hoivakotien asukkaita heidän arkensa keskellä. Vapaaehtoisia ehtoollishartauksia seurakunnan papit pitävät kaikissa hoivakodeissa noin kerran kuukaudessa.

Pappi voi pyydettäessä järjestää yksityisehtoollisen tai ripin sitä tarvitsevalle.

Keskusteluapua seurakunta tarjoaa elämän pohdintojen keskellä sekä hoivakotien asukkaille että heidän omaisilleen.

Lisäksi toimitamme rukoushetken kutsuttaessa kuolevan luona omaisten läsnä ollessa.

Terveydenhuolto

Seurakunnan papin tai diakonin voi kutsua terveydenhuollon yksiköihin pitämään rukoushetken, ehtoollisen tai öljyllävoitelun kuolevan vuoteen äärellä. Toimitamme lisäksi saattohartauden terveyskeskuksen kappelissa niin pyydettäessä.

Järvimaisema, laituri, Raamattu, kahvikuppi.

Materiaalia omaehtoisen hartauden pitämiseen

Hoivakodeille on seurakunnasta tuotu diakoniatyöntekijöiden kokoama hartauskassi, joka sisältää materiaalia omaehtoisen hartauden pitämiseen ilman seurakunnan työntekijän läsnäoloa. Hartauskassi sisältää valmiita rukouksia luettavaksi esim. iltarukouksena, musiikki-cd:n, joka sisältää tuttuja hengellisiä kappaleita kuunneltavaksi sekä seurakunnan tuottaman kuunnelmahartaus-cd:n ”Iki-ihmisten Pyhäkoulu”, jonka jokainen jakso sisältää Kuusamon seurakunnan kanttorin soittamia ja laulamia hengellisiä kappaleita, kuunnelma-muotoisen hartauden sekä raamatunkohdan luvun ja pohdinnan. Kyseiset jaksot ovat kuunneltavissa myös äly-laitteilla seurakunnan nettisivuilta.

Lisätietoja ja yhteydenotot

Seurakuntapastori