Kuusamon seurakunnan 350-vuotisjuhlat

Seurakunnan juhlavuosi jatkuu aina vuodenvaihteeseen saakka. Tulevat juhlavuoden tilaisuudet voit katsoa koottuna alapuolelta.

Juhlavuosi on ollut täynnä monenlaisia tapahtumia. Joulukuussa itsenäisyyspäivänä 6.12. on juhlajumalanpalvelus Pyhän Ristin kirkossa klo 10, jossa saarnaa sotatieteiden tohtori, kenttärovasti Janne Aalto. Hän on ollut aiemmin Kuusamon seurakunnassa seurakuntapastorina. Partiolaiset antavat lupauksensa.

Seppeleenlasku on välittömästi jumalanpalveluksen jälkeen,

Juhla Kuusamo-talolla alkaa kahvitarjoilulla klo 11 ja pääjuhla on klo 12 Oulankasalissa. Rovastikunnan mieskuoro esiintyy kanttori Jukka Jaakkolan johdolla. Juhlapuheen pitää Janne Aalto. Partiolaiset esittävät kuvin  ja kuvaelmin partiotaivalta 50 vuotta sitten ja nyt. Sotaveteraanijärjestöllä on huomionosoituksia ansioituneille veteraanityön edistäjille. Avaussanat esittää kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Matti Heikkilä ja päästöösanat kirkkoherra, Tammenlehvän Kuusamon perinnetoimikunnan puheenjohtaja Taina Manninen.

Kaikenkansan adventtiateria on keskiviikkona 13.12.klo 11-17.30 seurakuntatalon isossa salissa. Tervetuloa ihan kaikki yhteiselle aterialle oman aikataulun mukaan.

Pohjois-Kuusamon kaiken kansan adventtiateria on yhdistetty Käylän kirkon 65-vuotisjuhlaan sunnuntaina 17.12.klo 11-13 on ateria, 13-15 juhla sekä Kauneimmat joululaulut. Paikka Käylän kirkko.'

Vuoden viimeisenä päivänä 31.12. valaisemme koko Pyhän Ristin kirkon tienoon vähintään 350 jäälyhdyllä. Olemme kiitollisia juhlavuodestamme ja katsomme valoisasti kohti tulevaa. Seurakuntalaiset ja myös järjestöt voivat tuoda jäälyhtyjä sekä kilokynttilöitä Pyhän Ristin kirkon eteen alkaen klo 13. Suntio ja vapaaehtoiset ohjaavat jäälyhtyjen laittoa.

Klo 16 on pieni hartaushetki kirkossa. Kiitämme menneestä vuodesta ja pyydämme siunausta tulevaan uuteen vuoteen.

Ilmoitathan etukäteen 11.12.mennessä, montako jäälyhtyä järjestösi, yrityksesi tai sinä itse voit tuoda kirkkotarhaan ja kirkon lähistölle. Lisätietoja Pirkko Jaurakkajärvi tai Taina Manninen. (etunimi.sukunimi@evl.fi)

Usko, toivo, rakkaus -sukkaohjeen lisäksi suunnittelija Jaana Korpela on suunnitellut toisen neuleohjeen "Kirkkosukat".

Neuleohjeen voit ladata tämän linkin takaa.