Tervetuloa Kuusamoon,

Olet muuttanut tänne Koillismaan ylänköseudulle Kuusamoon. Karu ja kaunis luonto sykähdyttää jokaisena vuodenaikana. Mikäli olet luonnossa viihtyvä, aivan varmasti riittää tutustumista ja tekemistä, kunto kohenee siinä samalla.

Kuusamon seurakunnalla on vahvat juuret tässä maaperässä. Sota on jättänyt jälkensä ja se kuuluu paikkakuntalaisten puheessa. Kuusamon Pyhän Ristin kirkko on sodan jälkeen rakennettu, mutta sen sisällä on aarteistoa vanhasta kirkosta. Seurakuntalaiset pelastivat mm. alttaritaulun ottaessaan sen mukaansa evakkoon lähtiessä. Käylän kylässä sijaitseva rajaseutukirkko on kunnioitus rajaseudun ihmisiä kohtaan, niin moni joutui jättämään kotiseutunsa sodan siirtäessä rajoja.

Molempien kirkkojen seinät ovat kuulleet paljon; veisuuta, rukousta, iloja ja suruja. Jumala on läsnä ja hän kuulee jokaista ihmistä. Kirkon ovet ovat sinulle avoinna. Toivon, että astut rohkeasti kirkkoon, tule tutustumaan toisiin seurakuntalaisiin ja meihin seurakunnan työntekijöihin. Seurakuntamme koostuu meistä tavallisista ihmisistä. Myös monenlaista toimintaa on tarjolla.

Tietoa toiminnastamme löydät Koillissanomat - lehdestä keskiviikkoisin ja torstaisin Koillismaan Uutisista sekä seurakuntamme kotisivuilta.

Ota rohkeasti yhteyttä, olet lämpimästi tervetullut.

Ystävällisin terveisin

Taina Manninen