Tukea ja apua arjen elämään

Ihmisen elämään kuuluu sekä iloa että murhetta, sekä pysyvyyttä että muutoksia, sekä valoa että varjoa, sekä haurautta että vahvuutta. Elämä voi tuoda tullessaan myös täysin odottamattomia tilanteita. Kukaan meistä ei voi loppuun saakka hallita elämäänsä. Kenenkään ei myöskään tarvitse selvitä yksin!  - Ihmisinä meidät on tarkoitettu toisiamme varten. Voimme olla toisillemme "arjen enkeleitä", olkapäitä, vierellä kulkijoita, kuuntelijoita ja rohkaisijoita.

Kotiseurakuntasi työntekijöiden kanssa voit keskustella mistä tahansa itsellesi tärkeästä asiasta. Tehtävämme on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä eläviä. Uskosi syvyyttä ja vahvuutta ei kysellä, eikä sitäkään, oletko kirkon jäsen. Keskusteluapu on luottamuksellista, maksutonta ja se on tarkoitettu kaikenikäisille. Mikään asia ei ole liian pieni, kun se on sinulle tärkeä.

Kaikesta mistä voi puhua, voi selviytyä!

Voit olla yhteydessä henkilökohtaisesti tai puhelimitse haluamaasi työntekijään

UUSI SURURYHMÄ ALKAA TARVITTAESSA

Kun läheisesi kuolemasta on kulunut vähintään puoli vuotta, voit ilmoittautua sururyhmään. Ryhmässä voit käydä surua läpi yhdessä samassa tilanteessa elävien kanssa. Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa. Sinulla on mahdollisuus myös henkilökohtaiseen keskusteluun.

Ilmoittaudu sururyhmään Anne Vanttajalle, p. 050-591 3441
Ilmoittaudu mieluimmin tekstiviestillä. Laita nimi  ja puhelinnumerosi viestiin.

Rahat loppu?

Diakoniatyö voi avustaa akuutissa taloudellisessa hätätilanteessa. Avustuksen tarkoituksena on auttaa vaikeimman yli yhdessä muiden auttavien tahojen kanssa. Diakoniavastaanotolle pääset varaamalla ajan diakoniatyöntekijöiltä. Tapaamiseen mukaan tarvitset KELAn/sosiaalitoimiston toimeentulotukilaskelman sekä kahden kuukauden tiliotteet.

särkynyt sydän