Arjen vaikeudet

Arjen vaikeudet voivat liittyä esimerkiksi ihmissuhteisiin, terveyteen, toimeentuloon, opiskeluun tai työhön.

Kun haluat keskustella, miettiä elämäntilannettasi tai etsiä ratkaisuja arjen ongelmiin, voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijään. Keskustelut ja elämäntilanteiden äärelle pysähtymiset ovat luottamuksellisia ja työntekijä on ehdottoman vaitiolovelvollinen.

Taloudellinen tukeminen

Voit keskustella diakoniatyöntekijän kanssa taloudellisesta tilanteestasi ja mahdollisista haasteista. Diakoniatyöntekijä kanssa voit keskustella kaikista elämänhallintaan liittyvistä kysymyksistä luottamuksellisesti. Voimme yhdessä pohtia ratkaisuja tilanteeseen.

Seurakunnan antama taloudellinen avustus on luonteeltaan kertaluonteista ja viimesijaista apua ennakoimattomissa kriisitilanteissa.

Yhteistyö sosiaali- ja terveydenhuollon ja muiden toimijoiden kanssa tapahtuu aina asiakkaan luvalla.

Ethän jää tilanteesi kanssa yksin, vaan ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika.

Yhteystiedot:

• Diakoniatyöntekijät

• Papit

• Nuorisotyöntekijät

puntarointia

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa