Vapaaehtoistyö

Haluatko elämääsi uutta tekemistä? Onko sinulla mahdollista esim. 1-2 tuntia kahdessa viikossa tai kuukaudessa vierailla yksinäisten vanhuksen luona, ulkoiluttaa tai käydä juttuseurana. Haluatko toimia kahvinkaatajana, leipoa tai valmistaa ruokaa kanssamme myyjäisiin ja tilaisuuksiin.

Vapaaehtoiset ovat olennainen osa seurakuntien elämää ja toimintaa. Ilman heitä monta asiaa jäisi tekemättä. Vapaaehtoinen toimii tavallisen ihmisen tiedoilla ja taidoilla, omien voimavarojensa mukaan. Vapaaehtoisena voit tehdä hyvää ja saada itsellesi hyvää. Vapaaehtoistoiminta on kaikkea sitä, missä ihmiset antavat lahjaksi aikaansa ja osaamistaan yhteiseksi hyväksi.

https://vapaaehtoistyo.fi/kuusamo/  Tämän linkin kautta voit ilmoittautua  vapaaehtoiseksi sekä nähdä seurakuntamme vapaaehtoistehtävät.

Voit myös olla yhteydessä Pirkko Jaurakkajärvi p. 050 310 5883 pirkko.jaurakkajarvi@evl.fi

Mahdollisuuksia on monenlaisia:

• Vapaaehtoisena voit toimia esimerkiksi ystävänä yksinäiselle, rinnallakulkijana tai tukihenkilönä.
  • Voit toimia talkoolaisena myyjäisissä, lounailla tai tapahtumissa erilaisissa tehtävissä, esim; leipurina, ruoan tekijänä, kattausten laittajana, kahvinkaatajana tai vaikka tiskarina.
  • Vapaaehtoiset voivat tehdä myös vierailuja mm. vanhusten pienkoteihin ja toimia ulkoiluystävinä.
  • Avustajia tarvitaan myös retkille ja leireille sekä kerhoihin.
  • Jumalanpalveluksissa tarvitaan joka sunnuntai laulajia, tekstin lukijoita ja kolehdinkantajia tai koulutuksen käytyä voit toimia ehtoollisavustajana.

Myös vuosittainen Yhteisvastuukeräys tarjoaa monia mahdollisuuksia kantaa kortta kekoon niiden tueksi, jotka tarvitsevat apua eniten.

Vai haluaisitko antaa panoksesi johonkin aivan muuhun? Tule ja kerro vapaasti ajatuksistasi ja ideoistasi.

Lähetyssihteeri-vapaaehtoistyön koordinaattori
Kirkkotie 1 B
93600 Kuusamo

Vapaaehtoistoiminnasta vastaavat työntekijämme ovat helposti tavoitettavissa ja vapaaehtoisten jatkuvana tukena.

Vapaaehtoistoiminta merkitsee myös vastuuta. Jos et pääsekään sairastumisen tms. syyn johdosta hoitamaan lupaamaasi tehtävää, ilmoitathan asiasta pikimmiten ko. vapaaehtoistoiminnasta vastaavalle seurakunnan työntekijälle.