Kirkkovaltuusto

Seurakunnan ylimpänä päättävänä hallintoelimenä toimii vuosiksi 2023-2026 valittu 27 -jäseninen kirkkovaltuusto. Kirkkovaltuusto mm. hyväksyy talousarvion, toiminta- ja taloussuunnitelman, toimintakertomuksen sekä valitsee tilintarkastajat, kirkkoneuvoston jäsenet, johtokuntien jäsenet ja johtavat viranhaltijat. Kirkkovaltuuston kokous on julkinen kokous eli paikalla voi olla myös yleisöä.

Kirkkovaltuusto valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla, joissa äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet seurakunnan konfirmoidut jäsenet.

Istuva kirkkovaltuusto valittiin vaaleilla syksyllä 2022 ja aloitti toimintansa vuoden 2023 alusta. Vaalien äänestysprosentti 19,4 % Edellisissä vaaleissa vuonna 2018 prosentti oli 26,1%.

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan ensimmäisessä valtuuston kokouksessa tammikuussa.

Kirkkovaltuuston seuraavat kokoukset:

Kirkkovaltuuston jäsenet 2023-2026

Valtuusto:

Ahonen Mikko                  Linjakumpu Seppo

Anttonen Kaisa                 Mustonen Leena vpj.

Böök Kati                          Määttä Taisto

Ervasti Heino                    Nivala Kyllikki

Haarala Touko                   Norri Anne

Hokkanen Inka                  Poussu Raimo

Joentakanen Salla             Pudas Juho

Jormakka Laura                Säkkinen Juha

Kaartinen Anneli               Tuovila Hannu

Korhonen Päivi                 Törmänen Lea

Koskenkorva Ulla              Vanttaja Jouni

Lehtinen Keijo                   Vattula Raija

Lehtoaho Antti                 Vääräniemi Alli pj.

Leinonen-Viinikka Tarja