Hautausmaat

Kuusamon seurakunnalla on viisi hautausmaata, joista kolme sijaitsee Kuusamon keskustan läheisyydessä.

Vanha hautausmaa ja sankarihautausmaa, sijoittuu Kuusamon taajamaan, Pyhän Ristin kirkon viereen.

Nilon hautausmaa, sijaitsee Kitkantien varressa n. 2 km päässä Pyhän Ristin kirkosta.

Ristikankaan hautausmaa, sijoittuu Vuotungintien varteen, n. 5 km etäisyydelle Kuusamon keskustasta.

Lisäksi Käylässä, noin 42 km Kuusamosta pohjoiseen, sijaitsee kaksi hautausmaata:

Käylän vanha hautausmaa, sijaitsee Käylässä, rajaseutukirkon takana.

Saukkoniemen hautausmaa, sijaitsee Kitkajoentien varrella, n. 1,1 km päässä Käylän keskustasta.

Kuusamolaisia haudataan myös Vasaraperään Sänkisaaren hautausmaahan, joka on paikallisen jakokunnan ylläpitämä. Saareen haudataan myös posiolaisia.
Saareen mennään kesällä veneellä, joka sijaitsee Peltoniementien varrella, jolta opastuskyltti "Seurakunnan vene".

• Hautojen hoitoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• HautainhoitohinnastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Hautaustoimen maksutLinkki avautuu uudessa välilehdessä v. 2023

• Hautaustoimen maksutLinkki avautuu uudessa välilehdessä v. 2024

Lisätietoja hautausmaanhoitajalta

Marja-Liisa Heikkilä, puh. 050 3105 821

Hänen toimistonsa sijaitsee kirkkoherranviraston yhteydessä.