Taina Manninen uuden rovastikunnan lääninrovastiksi

Kirkkoherra Taina Manninen.

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on päättänyt syyskuun kokouksessa, että Koillismaan ja Rovaniemen rovastikunnat yhdistyvät. Vuoden vaihteessa tapahtuva rovastikunta uudistus liittää Kuusamon osaksi Rovaniemi-Koillismaan rovastikuntaa.  Uudistuksen jälkeen uuteen rovastikuntaan kuuluvat Kuusamon lisäksi Pudasjärvi, Taivalkoski, Salla, Posio, Kemijärvi, Ranua ja Rovaniemi. Aiemmin Rovaniemen rovastikuntaan kuulunut Pelkosenniemi siirtyy Lapin rovastikuntaan.

Tuomiokapituli on määrännyt uuden Rovaniemi-Koillismaan rovastikunnan lääninrovastiksi kaudelle 1.1.2023-31.12.2026 Kuusamon seurakunnan kirkkoherra Taina Mannisen. Tehtävä muuttuu rovastikuntauudistuksen myötä on määräaikaiseksi. Rovastikunnan kirkkoherrat hoitavat tehtävää vuorollaan, Tehtävässä voi toimia kerrallaan korkeintaan kaksi kautta eli kahdeksan vuotta.

2022-09-23 16:48:00.0