Miten sietää harmaata arkea? - Raatisarjat jatkuvat

sadepisaroita ikkunassa. Tausta ankean näköinen.

Miten sietää harmaata arkea?

Raatisarjat jatkuvat

Keskiviikkona 24.3.2021 alkaen klo 18 raatikerran teemasta vastaa Kuusamon seurakunta, kirkkoherra Taina Manninen ja nuorisotyönohjaaja Päivi Raudaskoski

Illan alustus professori, filosofi Juha Hakala Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus

”Professori, filosofi Juha T. Hakala puhuu kirjan Tylsyyden ylistys pohjalta siitä, miksi tarvitsemme taitoa kohdata tylsyyttä.

Moni meistä on huomannut itsessään kärsimättömyyden piirteitä. Tuskaannumme marketin kassajonossa ja hissiä odottaessamme. Kaivamme puhelimen taskusta jo liikennevaloissa.

Totuus on, että meistä on tullut kyvyttömiä sietämään tapahtumattomuutta elämässämme.

Tämä kyky pitäisi saada takaisin, väittää Hakala. Miksi? Siksi, että tylsyys on ihmisen ikiaikainen seuralainen, mutta se on muutakin.

Tule kuuntelemaan, mitä muuta se voisi olla!”

Miten nuoret sietävät harmaata arkea, tähän ovat kommentoimassa kuusamolaiset nuoret; media-alan opiskelija Janna Käsmä, Nilon yläkoulun oppilas Ilari Tuukkanen ja Rukan yläkoulun oppilas Martta Mustonen.

Alustuksen ja nuorten puheenvuorojen jälkeen raataillaan; miten selvitä, ettei tylsyys valtaisi liiaksi mieltä? Tai kun aina ei voi olla kivaa. Korona-aika on pakottanut meidät miettimään monia asioita uudelleen.

Raati-illan avaa ja päättää sivistystoimenjohtaja Anne Koski-Heikkinen ja raatailun vetäjänä on kirkkoherra Taina Manninen.

Tervetuloa kuulolle ja raatailemaan!

2021-03-21 16:41:39.0