Perheet juhlivat sunnuntaina 30.5., mukana Ilmapallomies

ilmapallot.jpg

Kuusamon seurakunnassa vietetään sunnuntaina 30. toukokuuta lasten ja perheiden kevätkauden päättäjäisiä. Päättäjäisissä on tarkoitus antaa perheille pitkän koronavuoden keskelle yhteinen juhlahetki. Päättäjäiset ovat avoimet kaikille riippumatta siitä, onko ollut mukana seurakunnan toiminnassa kevään aikana. Sairastumistapauksissa on kuitenkin tärkeää jäädä kotiin. Tapahtumassa pitää huolehtia hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta ja turvaväleistä perhekuntien välillä. Yli 12-vuotiaita koskee maskisuositus.

Päättäjäisten vetonaulana on Ilmapallomies Marko, joka ilahduttaa lapsia taiteilemalla erilaisia ihmeellisiä ilmapalloja. Ilmapallomies pystyttää Vanhan Pappilan ympäristöön sään salliessa myös pomppulinnan ja pomppuesteradan. Ilmapallomies on vieraillut Kuusamossa aikaisemmin Kuusamo-päivillä.

Juhlapäivä alkaa klo 10 perhejumalanpalveluksella Pyhän Ristin kirkossa. Jumalanpalveluksessa avustavat seurakunnan päiväkerholaiset ja lapsikuorot Sävelaskel ja Heläys.

Jumalanpalveluksen päätyttyä alkaa seurakuntatalolla ja Vanhan Pappilan ympäristössä tapahtua perheiden iltapäivän merkeissä. Seurakuntatalolla on tarjolla lounasta ja nuorisotilaan voi piipahtaa askartelemaan. Ison salin sisäänkäynnin lähistöllä on mahdollista osallistua Yhteisvastuu-arpajaisiin ja saada sormet ja posket tahmeiksi hattarapisteellä. Arpoja lukuun ottamatta kaikki syötävät ja tekemiset ovat ilmaisia, mutta hattarasta voi antaa vapaaehtoisen maksun Yhteisvastuun hyväksi.

Pomppimisen, esteiden ylittämisen ja ilmapalloihmettelyn lisäksi ulkona on mahdollista pelata erilaisia pihapelejä ja leikkiä Vanhan Pappilan leikkipaikalla. Ilmapalloista voi myös antaa vapaaehtoisen maksun Yhteisvastuun hyväksi. Yhteisvastuukeräyksen tuotolla autetaan tänä vuonna vähävaraisia vanhuksia Kuusamossa, Suomessa ja maailmalla.

Riippuen voimassa olevista kokoontumisrajoituksissa, seurakunnan työntekijät saattavat rajoittaa osallistujamäärää kussakin toimintapaikassa. Päättäjäisiä vietetään kuitenkin klo 15 asti, joten jokaisen pitäisi olla mahdollista päästä vierailemaan kaikilla toimintapisteillä, kun maltetaan odottaa ja annetaan reilusti vuoro myös toisille esimerkiksi pomppulinnassa.

2021-05-21 14:50:34.0